جشن تولد داریوش پارسا برگزار شد
 
گروه تئاتر اندیشه شهرستان شوش
تشریح عملکرد گروه

جشن تولد داریوش پارسا برگزار شد

چهارشنبه 4 تیرماه 1393 ساعت 21:30 با حضور رضا طاهری رئیس دفتر هنرهای نمایشی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، ناجی عباسی نیا سرپرست گروه تعزیه بیت الاحزان ؛ علیرضا کریمی منشی انجمن روزنامه نگاران و بازیگران نمایش مسیر عشق ، مراسم جشن تولد داریوش پارسا در سالن فجر برگزار شد .

 در این مراسم عباس کرم الهی مدیر و سرپرست گروه تئاتر اندیشه و نویسنده و کارگردان نمایش مسیر عشق از دوستی دیرینه ی خود با داریوش پارسا سخن به میان آورد و گفت : بعد از عملیات فتح المبین و بازگشت مردم به شوش  در ورزشگاه جهان پهلون تختی این شهرستان با داریوش پارسا آشنا شدم ؛ آن موقع یکی از بازیکنان تیم کارگر شهرک سلمان بود که بعد از مدتی به جمع مربیان فوتبال پیوست . در سال 1376 پیشنهاد خبرنگاری به وی را دادم که پذیرفتم و در نتیجه به مدیر مسئول هفته نامه فجر خوزستان ( روزنامه ی کارون امروزی ) پارسا را معرفی کردم و از آن سال خبرنگاری خود را در بخش ورزش شروع کرد . مدتی هم در فعالیت های بسیج و هیئت نظارت بر انتخابات با هم بودیم تا این که از سه سال پیش داریوش پارسا را وارد گروه تئاتر کردم و امسال برای اولین بار به عنوان بازیگر در نقش سید رسول در نمایش مسیر عشق ایفای نقش دارد .

رضا طاهری شوشی رئیس دفتر هنرهای نمایشی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن تشکر از مدیریت گروه تئاتر اندیشه به خاطر برگزاری این مراسم ؛ به خصوصیات داریوش پارسا اشاره کرد و اظهار داشت : از سه سال پیش که عباس کرم الهی مدیر و سرپرست گروه تئاتر اندیشه از سه سال پیش داریوش پارسا را وارد عرصه ی هنرهای نمایشی کرد وی در تمام گروه های تئاتری حضور یافت و در حد توانش گروه ها را حمایت کرد و  همیشه پیگیر فعالیت های نمایشی شهرستان شوش است و من در مقابل اشخاصی  چون پارسا شرمسارم که نمی توانم در حد آنها جشن باشکوهی برگزار کنم البته نه اینکه نمی خواهم یا نمی توانم بلکه شرایط اجازه ی چنین حرکات پسندیده ی را نمی دهد و متأسفانه تا زمانی که زنده هستیم کسی از زحماتمان تقدیر و تشکر نمی کند اما همین که از این دنیا رفتیم   یادواره برگزار می شود و نشست هایی پی در پی  انجام می شود .

رئیس دفترهنرهای نمایشی شهرستان شوش در پایان سخنان خود خطاب به تازه کارها گفت : تا می توانید از تجربیات عباس کرم الهی که در کارنامه رسمی خود از 23 سال تجربه ی مفید دارد و یکی از بنیانگذاران انجمن نمایش در شوش است که البته قبل از آن از سال 1360 تا 1370 نیز به صورت غیر رسمی فعالیت داشته نهایت استفاده را ببرید و به این راحتی از او نگذرید و البته حرمتش را نیز حفظ کنید چون ما هر چه داریم از بزرگان تئاترمان است .

علیرضا کریمی منشی هیئت مدیره ی انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش از بازیگران و عوامل فنی نمایش مسیر عشق تشکر کرد و گفت : این جشن شما هنرمندان است که مراسمی را برای تبریک گفتن به داریوش پارسا تدارک دیده اید و امیدوارم اینکار پسندیده ادامه داشته باشدو به این یک مورد خلاصه نشود هر چند با شناختی که از عباس کرم الهی سراغ دارم همیشه آغازگر سوژه هایی بوده و به صورت پایدار آن را ادامه داده است که برگزاری این جشن یکی از آن کارهای پسندیده اش می باشد .

وی در ادامه به بی برنامه گی فرهنگی در شهرستان شوش اشاره کرد و گفت : متولیان فرهنگ شهرستان شوش می بایست از چنین حرکاتی به گرمی استقبال کنند  و باعث شود  که هنرمندانی همچون داریوش پارسا انگیزه ی مضاعفی برای ادامه ی کار  داشته باشم.

مونا لیاقتمند یکی از بازیگران نمایش مسیر عشق شعری را که اختصاصی به  داریوش پارسا داشت را خوانش نمود که متن آن در زیر آمده است :

امشب آسمان شهر شوش مژده می بارد

مژده ی میلاد روح انگیز رنگی ات

امشب جایگزین اختر در آغوش اختر در آغوش مهتاب

بی شک نور چشم توست

بی شک همان نور نگاه امید آفرینت

امشب در آسمان وسیع هنر و هنرمندی

تک به تک ستاره هستیم و شما مهر و ماه سپهر

ای پادشاه سرزمین هنر

ای اسطوره ی صبر و شکیبایی

زمانی که در این مسیر گام نهادیم

« مسیر عشق »

آن شما بودید که معنی نامفهوم عشق را مفهومانه توصیف نمودید

امشب تک به تک دست بر دست یکدیگر نهادیم

که با برافروختن شمع زندگی در معبد نمارهای شبانه ی خود

برای شما آرزوهای زرین بطلبم

باغی از شکوفه های عطر آگین بکاریم و در روز پرشور سوم تیرماه

درازی عمر را از ایزد پاک برای شما بطلبیم

امشب نه تنها آسمان شهر شوش ؛ بلکه خوزستان و ایران

مژده می دهد از تولد چهره ای درخشان و جاوید

داریوش پارسا امشب شب  میلاد شماست

به بهانه ی شکرانه ی زادروزتان

بر سر سفره ی قلمکار

و در کنار شمع و جودتان ،دست دعا بر آسمان برداشته

و استمرار سبزحیاتتان را را مسئلت دارم

میلاد معطرتان مبارک .

در پایان از طرف بازیگران گروه تئاتر اندیشه  به داریوش پارسا  هدایایی اعطا گردید .

  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 5 تير 1393برچسب:, :: 7:32 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه